2012. február 2., csütörtök

Pataky - Slamovits archetípusok bennem

Na, ez egy igazi szelf bejegyzés lesz!


1. A nyolcvanas évek közepén kevés "őszinte" példaképe lehetett azoknak a fiataloknak, akik ki akartak esni mainstreamből, és "középosztálybeliek" voltak.
2. Tini koromban az első kedvenc zenekarom az Edda volt (a 2-es lemezük, olyan számokkal, mint a Hűtlen, a Kölyköd voltam, A keselyű, vagy a legnagyobb kedvencem a Kínoz egy ének).
3. Ezen kívül még az Edda búcsúlemez is tetszett, az első és harmadik album valamiért nem. Az első túl steril a búcsúlemez szenvedélyéhez képest, a harmadik meg nem is jó szerintem.
4. 83-ban oszlott fel a régi Edda.
5. Pár haverommal 85-ben "széthallgattuk" a búcsúlemezt, és a második albumot. A haverokkal halgattunk még P. Mobilt, P. Boxot és Billt, míg a Beatricét az öcsém fedezte fel.
6. 85 karácsonyán jelent meg az Edda 5, és Slamó "független" lemeze.
7. Az Edda 5-ön A kör jó szám volt, de a Veled vagyok hihetetlen jó szám, a mai napig oké. Alapi gitárszólója Sultans of swing szaktudására/hangulatára emlékeztet.
8. A Slamó album Nagy Feró kivételével tökéletes. Minden szám. Főleg a Mi történik, ami miatt megszerettem a death metalt (!). A death metallal kapcsolatban itt külön hajtás ered, amit most nem tudok kifejteni
9. Aztán az Edda után jött az Iron Maiden, a Judas Priest, a Pokolgép. Aztán kezdtem durvulni: Kreator, Venom, Metallica: Master of Puppets (tőlük csak ez, meg pár szám a Ride-ról).
10. A gimnáziumban megismerkedtem Varga Lajos "Szőrmével", akinek akkor "Eddás" volt a beceneve. Vele vitatkoztam a metálról.
12. Szőrme felrobbant egy Pokolgép koncerten 1987-ben. Azóta is nagyon jó barátom.
13. Még a gimi végén olyan alapvetéseket ismertem meg, mint a Napalm Death és az Entombed, de ekkor elmentem a hip-hop és a goa felé is.

Ezt most nem folytatom. (Pedig lehetne beszélni a Kispálról, a VHK-ról és Csiga barátomról persze. Bencéről és a Nick Cave-ről, meg a Dead Kennedysről.)

Lényeg az első pont, a négyes, és az ötös pont. Többen követték Patakyt, jóval kevesebben Slamót, mert igazából két archetípust testesítettek meg:
Pataky - Slamó
üzlet - szenvedély
vadság - szelídség
barátság - becsület
csapongás - hűség
ripacs - legenda
"Gollam" - "Vándor"
rövid harcok egymásutánja - hosszú menetelés
stb.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése