2014. április 13., vasárnap

Mafia K'1 Fry: Pour Ceux

Ebben a klipben és dalszövegben minden benne van, amit GH Mead-ről, Sutherland-ről, AK Cohen-ről, Ph Cohen-ről vagy éppen F Frazier-től szoktam tanítani, vagy még több is. Egyébként Ketioz facebook oldalán bukkantam rá. Köszönet érte.

A klipben van egy rész, amikor a kamera egy emeletes ház ablakára fókuszál. Az ablakban több gyerek figyel, valamint egy rémisztő álarcos alak, aki olyan, mint a Süsüben a sárkányfűárús. Az álarcos alak csak szerényen int a kezével. Ez a mozdulat és az egész ötlet egy rendkívül jó metafora a szubkultúra és a többségi társadalom viszonyára, egészen pontosan arra, hogy a többségi társadalom csak nézi, hogy mi történik, a szubkultúra meg él, sokkal inkább él, mint a többségi társadalom, és integet csak, az igazi arcát nem mutatja (szelf-prezentáció), de a gyerekeit igen, mert azok nem büntethetők. Ugyanilyen gesztust lehet látni Lupo klipjeiben, a Táncoltok dalolásztokban gyerekek szerepelnek, a Pénzed beszélben maszkos alak.

Döbbenetes, hogy amikor 2005-ben először voltam Strasbourgban, ezzel a jelenséggel találkoztam, éppen akkor voltak a nagy lázadások, és akkor kezdtem a munkát a CPT-nél. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése