2011. december 4., vasárnap

Kipattanás - Uttanasana

Ma sikerült megcsinálnom egy elég nehéz gyakorlatot, nagyjából azt a hajlongást, amit Madonna produkál a Hung up című klipje legelején.
Amikor leül, terpeszbe teszi a lábát, és a homlokával középen érinti a földet. A mozgást nem tudom véghezvinni, de törekszem rá. Évek óta derékfájós vagyok, igazából 14 éves korom óta, mert egy rossz ágyon aludtam minden nap. Azóta eltelt 24 év, és szinte semmit nem tettem a derekamért. Persze próbálkoztam gyógytornával, masszázzsal, ágról lógással, labdán üléssel, meg mindenfélével, de nem jött be. Egy dolog viszont úgy tűnik, mintha hatna.
Körülbelül egy éve elhatároztam, hogy egyenes térddel megérintem az ujjammal a cipőm hegyét. Természetesen csak pár másodpercig sikerült. A combom hátoldalán, a biceps femorisban, és a vádlimban nagy fájdalmat éreztem, de a hátam hosszú izmai, a vállam és a nyakam is benyillalt, nem beszélve a légzés nehézségéről. 
Ma már egészen szépen meg tudom csinálni a Uttanasana gyakorlatot. Persze korántsem tökéletesen. A légzésem ugyanis nem egyenletes közben, hanem kapkodom a levegőt. Azt vettem észre, ha képes vagyok rendesen levegőt venni ebben a gyakorlatban, akkor pár levegővétel után kipattan a derekamból a fájdalom. Ehhez az kell, hogy reggel ne legyen eltömődve az orrom. Az Uttanasanát csak éhgyomorra érdemes megcsinálni, mert ha tele van a hasunk, fájdalmas, és szerintem káros is a hajlás. Tehát reggel kell csinálni. Vagy este is lehet, de akkor nem szabad sem közepeset, pláne nem nagyot enni, ami rendkívüli önfegyelmet igényel. Ez egyetlen jóga gyakorlat a jóval több közül, és kezdi az életemet megváltoztatni. Ehhez persze az kellett, hogy mindennap, kivétel nélkül, megpróbálkozzak az Uttanasanával.
Az szokott gond lenni, hogy reggelre eltömődik az orrom, ki kell fújni, viszont az hangos, és a kislányom felébred, ezért vízzel kell öblítenem az orromat a gyakorlat előtt. Még egy fontos dolog: a szaglásom is tisztult a gyakorlat következtében, és jóval könnyebben ébredek, mint mondjuk kávéval vagy cigivel. Az utóbbiakat el kell felejteni teljesen annak, aki "Uttanasana mester" akar lenni.
És persze a gyakorlat közben nyugis zenéket kell hallgatni. Mint például: Shree Vishnu Pratah Smaranastotram. Zseniális dolgokra lehet rájönni közben. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése