2010. október 19., kedd

Darkside

Ezt a képet eredetileg a poszt2-re laan egyik fotósblogjára akartam felrakni, de aztán mégis meggondoltam magam. Ősrégen, 2003-ban, amikor elkezdtem a blogolást, fontosnak tartottam, hogy minden bejegyzésem mellé mellékeljek egy (fény)képet. Ebből az indíttatásból vásároltam egy kompakt, digitális fényképező gépet, ami 2008-ban Prágában elveszett. Már van komolyabb gépem, de mégis inkább a mobilommal készítem a képet, és itthon átalakítom őket.
A fenti fotó legalább kilenc layert, azaz réteget láthatunk:
- a fal maga,
- hat különböző színű falfirka,
- a dagadt embert ábrázoló falragasz,
- és a vaku fénye, ami sajnos szétszedi a képet.
Kettő rendkívül sok jelentéssel bíró objektum van a képen:
- a dagadt ember,
- és a welcome to the dark side felirat.
A dagadt ember egy Botero rajzra emlékeztet, és ilyen szempontból a Szépművészeti Múzeum guerilla kampánya is lehet, ahol éppen a művész kiállítása tekinthető meg. Botero számomra talán  legérdekesebb műve az Abu Ghraib börtönbeli kínzásokról készült sorozata. Az Abu Ghraib kínzások egyik részlete a csuklyában álló férfi, már számos művész fantáziáját megragadta.
A welcome to the dark side felirat pedig szintén utalhat az iraki börtönre, de természetesen nem csak arra. Érdekes, hogy a graffiti vagy a street art csak pár asszociációs lépésra van a börtöntől... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése